Onze vernieuwers
Maak kennis met enkele legendarische modellen uit onze rijke merkhistorie.
S61 - 1908
In het eerste decennium van de 20ste eeuw raakte de wereld bevangen door de racekoorts. Ook Fiat besloot te gaan racen en kwam met de S61 Corsa, een rode tweezitter met een voor die tijd monsterlijk sterke motor.
Topolino - 1936
Bij zijn introductie in 1936 was de eerste Fiat 500 de kleinste in massa geproduceerde auto ooit. Vanwege zijn bescheiden afmetingen, ronde vormen, spitse neus en op muizenoortjes gelijkende koplampen kreeg hij in de volksmond al snel de bijnaam 'Topolino', de Italiaanse naam voor Mickey Mouse.
600 - 1955
De Fiat 600 maakte zijn debuut in 1955 en werd bepalend voor de massamobilisatie met kleine, praktische auto's in de jaren '50 en '60. Vanwege zijn betaalbaarheid was de 600 meteen een groot succes – met een productie van 1.000 auto's per dag.
500 - 1957
In 1957 introduceerde Fiat de Nuova 500, bedoeld om de Fiat 500 Topolino te vervangen. Met nieuwe technologieën van de populaire 600, zoals een zelfdragende carrosserie en de motor achterin, had de 500 een compacte, luchtgekoelde tweecilindermotor – een primeur voor Fiat.
127 - 1971
De 127 betekende een revolutie voor Fiat's compacte auto's, met een sterke focus op efficiëntie, innovatie en brandstofbesparing. Dit model bood een modern ontwerp met slimme oplossingen en veel ruimte. Door deze vooruitstrevendheid werd de 127 gekozen tot Auto van het Jaar 1972.
126 - 1972
De Fiat 126, gelanceerd in 1972, zette de traditie voort van betaalbare Fiat modellen en was uiterst wendbaar en perfect voor kleine parkeerplekken. De 126 deelde de wielbasis en veel van zijn ontwerp met de Fiat 500, maar had een herziene, iets grotere carrosserie met verbeterde veiligheid en meer interieurruimte.
Dino - 1966
De Fiat Dino, ontwikkeld samen met Ferrari, was bedoeld als een betaalbare sportauto in het midden van de jaren '60. Wat hem onderscheidde was zijn 160 pk sterke Ferrari V6-motor, ontwikkeld voor de Formule 2.
Panda - 1980
Sinds zijn introductie in 1980 zijn er al meer dan 7,5 miljoen exemplaren van de Panda geproduceerd. Samen met de 500 wordt hij beschouwd als dé Italiaanse stadsauto bij uitstek, die jongeren en gezinnen al decennia lang vervoert in hun dagelijkse leven.
UNO - 1983
Sinds zijn introductie in 1980 zijn er al meer dan 7,5 miljoen exemplaren van de Panda geproduceerd. Samen met de 500 wordt hij beschouwd als dé Italiaanse stadsauto bij uitstek, die jongeren en gezinnen al decennia lang vervoert in hun dagelijkse leven.
De evolutie van het Fiat-logo
Bekijk hier onze logo's door de jaren heen en het beeld dat ze geven van de evolutie van onze merkidentiteit.
Restauratie
Onze technische experts beschikken over alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om je klassieke Fiat in originele staat terug te brengen en te houden.
Certificatie
Heritage biedt je de mogelijkheid om de waarde van je klassieke Fiat te laten vastleggen in een Certificaat van Echtheid. Je auto wordt daartoe getaxeerd door een team van specialisten, die onder andere alle belangrijke mechanische componenten op originaliteit controleren.
Heritage Store
Herdrukken van originele instructieboekjes, vintage accessoires, schaalmodellen en nog veel meer: je vind het allemaal in onze Heritage Store. Voor bezitters van Fiat-youngtimers is er een sectie die toegang geeft tot ons online magazijn met originele onderdelen.